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  4. vhb - Wirtschaftswissenschaften

vhb - Wirtschaftswissenschaften

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Demokurse

vhb - Marketing for Start-ups

vhb - Marketing for Start-ups
Course contacts:
  • Dozent: Christian Eschenweck
  • Dozent: Jana-Kristin Prigge
  • Dozent: Steven Schwehm
  • Dozent: Marina Zangerle

Course summary

This course teaches the practical and theoretical basics of marketing specifically for start-ups. The aim is to prepare students for the challenges and opportunities of start-ups and to provide them with tools for successful market development. The course is divided into seven chapters:

  1. Marketing for start-ups, an introduction: introduction to the special characteristics of start-ups, start-up types, business models and central marketing approaches
  2. Marketing organization in start-ups: Focus on the anchoring and structuring of marketing in start-ups, the development of market and customer orientation and the handling of scarce resources.
  3. Central market strategies for start-ups: Development of strategies for segmentation, positioning and systematic growth.
  4. Product management for start-ups: designing innovative products, product positioning and brand definition.
  5. Price management for start-ups: pricing, price enforcement and price architecture for new products.
  6. Communication management for start-ups: Communication strategies with a focus on classic and digital channels as well as innovative approaches such as viral and guerrilla marketing.
  7. Sales management for start-ups: Selection of suitable sales strategies and channels, both online and offline, as well as multi-channel management.

Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Christian Eschenweck Jana-Kristin Prigge Steven Schwehm Marina Zangerle

Scale-Up Excellence - Aufbau, Skalierung und Wachstum junger Unternehmen

vhb Shibboleth enrollment
Scale-Up Excellence - Aufbau, Skalierung und Wachstum junger Unternehmen
Course contacts:
  • Dozent: Benedikt Wirsing

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Benedikt Wirsing

vhb - Marketing für Start-ups

vhb - Marketing für Start-ups
Course contacts:
  • Dozent: Christian Eschenweck
  • Dozent: Jana-Kristin Prigge
  • Dozent: Steven Schwehm
  • Dozent: Marina Zangerle

Course summary

Dieser Kurs vermittelt praxisnahe und theoretische Grundlagen des Marketings speziell für Start-ups. Ziel ist es, Studierende auf die Herausforderungen und Chancen von Start-ups vorzubereiten und ihnen Werkzeuge für die erfolgreiche Marktbearbeitung an die Hand zu geben. Der Kurs ist in sieben Kapitel gegliedert:

  1. Marketing für Start-ups, eine Einführung: Einführung in die besonderen Merkmale von Start-ups, Start-up-Typen, Geschäftsmodelle und zentrale Marketing-Ansätze.

  2. Marketing-Organisation in Start-ups: Fokus auf die Verankerung und Strukturierung von Marketing in Start-ups, die Entwicklung von Markt- und Kundenorientierung sowie den Umgang mit knappen Ressourcen.

  3. Zentrale Markt-Strategien für Start-ups: Entwicklung von Strategien zur Segmentierung, Positionierung und systematischem Wachstum.

  4. Produkt-Management für Start-ups: Gestaltung innovativer Produkte, Produktpositionierung und Markendefinition.

  5. Preis-Management für Start-ups: Preisgestaltung, Preisdurchsetzung und Preisarchitektur für neue Produkte.

  6. Kommunikations-Management für Start-ups: Kommunikationsstrategien mit Schwerpunkten auf klassischen und digitalen Kanälen sowie innovativen Ansätzen wie virales und Guerilla-Marketing.

  7. Vertriebs-Management für Start-ups: Auswahl geeigneter Vertriebsstrategien und Kanäle, sowohl online als auch offline, sowie Mehrkanal-Management.

Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Christian Eschenweck Jana-Kristin Prigge Steven Schwehm Marina Zangerle

vhb - Course Data Driven Supply Chain Management

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Course Data Driven Supply Chain Management
Course contacts:
  • Dozent: Moritz Beck
  • Dozent: Magnus Maichle
  • Dozent: Richard Pibernik
  • Dozent: Nikolai Stein

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Moritz Beck Magnus Maichle Richard Pibernik Nikolai Stein

vhb - Methodik des Wirtschaftsunterrichts

vhb - Methodik des Wirtschaftsunterrichts
Course contacts:
  • Dozent: Alexander Eberhardt
  • Dozent: Petra Meißner

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Alexander Eberhardt Petra Meißner

vhb - Social Commerce - Anwendung, Marketing und Technologie

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Social Commerce - Anwendung, Marketing und Technologie
Course contacts:
  • Dozent: Juniorprofessur für Digital Marketing & E-Commerce
  • Dozent: Alexander Mauer
  • Dozent: Jana-Kristin Prigge

Course summary
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Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Juniorprofessur für Digital Marketing & E-Commerce Alexander Mauer Jana-Kristin Prigge

vhb - Web Programming

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Web Programming
Course contacts:
  • Dozent: vhb bwl6
  • Dozent: Christian Zeiß

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: vhb bwl6 Christian Zeiß

vhb - Stochastische Modelle der Risikobewertung

vhb - Stochastische Modelle der Risikobewertung
Course contacts:
  • Dozent: Markus-Alexander Kötzle

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Markus-Alexander Kötzle

vhb - Business Service Strategies - Demo

vhb - Business Service Strategies - Demo
Course contacts:
  • Dozent: Rainer Thome

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Rainer Thome

vhb - Business Service Strategies

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Business Service Strategies
Course contacts:
  • Dozent: Rainer Thome
  • Dozent: vhb bwl6
  • Dozent: Christian Zeiß

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Rainer Thome vhb bwl6 Christian Zeiß

vhb - Logistische Aufgaben und Prozesse

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Logistische Aufgaben und Prozesse
Course contacts:
  • Dozent: vhb bwl6
  • Dozent: Benedikt Wirsing
  • Dozent: Christian Zeiß

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: vhb bwl6 Benedikt Wirsing Christian Zeiß

vhb - Business Intelligence und Reporting

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Business Intelligence und Reporting
Course contacts:
  • Dozent: Lukas Schreyer
  • Dozent: Niko Spatscheck
  • Dozent: vhb bwl6
  • Dozent: vhb winkelmann
  • Dozent: Christian Zeiß

Course summary

Der Kurs “Business Intelligence und Reporting” soll in angewandter Art und Weise die Grundlagen analytischer Informationssysteme vermitteln. Er richtet sich an alle Interessierten, welche ein fundiertes Verständnis für die Datenarbeit in Unternehmen erlangen wollen. Dies stellt eine gute Ausgangsbasis für die Vertiefung weiterer, zukunftsorientierter IT-Trends dar, wie der Industrie 4.0.

Neben theoretischen Inhalten werden automatisierte Fallstudien und hands-on Übungen in die Online-Veranstaltung integriert. Letztere werden über die Programme des OpenSource-Marktführers Pentaho, aus dessen angebotenen BI-Suite, umgesetzt.


Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Lukas Schreyer Niko Spatscheck vhb bwl6 vhb winkelmann Christian Zeiß

vhb - E-Commerce

vhb Shibboleth enrollment
vhb - E-Commerce
Course contacts:
  • Dozent: vhb bwl6
  • Dozent: Christian Zeiß

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: vhb bwl6 Christian Zeiß

vhb - Informations- und Unternehmensarchitekturmanagement

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Informations- und Unternehmensarchitekturmanagement
Course contacts:
  • Dozent: vhb bwl6
  • Dozent: Christian Zeiß

Course summary

Kursraum für den VHB-Kurs "Informations- und Unternehmensarchitekturmanagement"

Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: vhb bwl6 Christian Zeiß

vhb - IT support in Supply Management (Part I): Optimized operational processes

vhb Shibboleth enrollment
vhb - IT support in Supply Management (Part I): Optimized operational processes
Course contacts:
  • Dozent: Ronald Bogaschewsky

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Ronald Bogaschewsky

vhb - IT support in Supply Management (Part II): Strategic processes and tools

vhb Shibboleth enrollment
vhb - IT support in Supply Management (Part II): Strategic processes and tools
Course contacts:
  • Dozent: Ronald Bogaschewsky

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Ronald Bogaschewsky

vhb - Leadership and communication in a global world – Introduction to international people management

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Leadership and communication in a global world – Introduction to international people management
Course contacts:
  • No dozent available in this course

Course summary
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Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften

vhb - Management of Change Processes in a Global World

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Management of Change Processes in a Global World
Course contacts:
  • No dozent available in this course

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften

vhb - Management von Supply Networks

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Management von Supply Networks
Course contacts:
  • Dozent: Sophie Lurz
  • Dozent: Christian Zeiß

Course summary
No course summary available
Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
Course contacts: Sophie Lurz Christian Zeiß

vhb - Managing Talent in a Global World

vhb Shibboleth enrollment
vhb - Managing Talent in a Global World
Course contacts:
  • No dozent available in this course

Course summary

-

Category: vhb - Wirtschaftswissenschaften
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